Cukrok

cukrok

Cukrok

Az ételeinket és élelmiszereinket természetes eredetű és mesterségesen előállított ízesítőanyagokkal is édesíthetjük. Együnk vagy ne együnk cukrokat? Ha igen, melyik típusát válasszuk és mennyit? Egy kis segítség a döntésben:

 

Természetes eredetű ízesítő anyagok
Méz: 190 tápanyagot tartalmaz, 19 aminosavat, 33 ásványi anyagot, 11 vitamint, enzimeket, íz-, illat- és színezőanyagokat.
Agavészirup: B-, C-, D- és E-vitaminban, ásványi anyagokban gazdag, sőt tartalmaz még kalciumot, vasat, magnéziumot és cinket is. Alacsony glikémiás indexe miatt mértékkel cukorbetegek is fogyaszthatják.
Juharszirup: Ásványi anyagokban, vitaminokban gazdag, de cukorbetegek részére nem ajánlott, mert a vércukorszintet hirtelen emeli meg.
Gabonaszirup: A vércukorszintet elhúzódóan emeli meg, vitaminokban és ásványi anyagokban gazdag, kellemes ízű. Hátránya, hogy többet kell belőle használni a megszokott íz eléréséhez.
Melasz: Nagy az ásványianyag-tartalma, vitaminokat és aminosavakat is tartalmaz.
Édesgyökér: A cukornál 50x édesebb vegyületet tartalmaz, magas vérnyomást, fejfájást és szívproblémát is okoz, a férfiaknál csökkenti a tesztoszteronszintet. Csak kis mennyiségben, rövid ideig célszerű a fogyasztása, fogszuvasodást azonban nem okoz.
Sztívia: A Stevia Rebaudiana növény szárított leveleiből készült őrlemény 30x édesebb, kivonata akár 300-szor is édesebb a…

2016. április 19.

Címkék: diéta, dietetika, egészség, életmód, étkezés, fogyás